SAP Concur Benelux lanceert Concur Invoice

Vanaf vandaag is ons bestaande productaanbod van SAP Concur Benelux uitgebreid met een nieuw product: Concur Invoice. Hiermee kunnen organisaties in Nederland, België en Luxemburg voortaan hun inkoopfacturen indienen, goedkeuren en beheren via het online platform van SAP Concur. In dit blog beantwoord ik de vier belangrijkste vragen over dit nieuwe product.

1. Wat is Concur Invoice?

Concur Invoice is een cloudoplossing voor factuurbeheer, specifiek bedoeld voor indirecte kosten die organisaties maken, zoals de inkoop van kantoorbenodigdheden en de huur van gebouwen. De oplossing beheert en centraliseert het hele proces dat komt kijken bij inkoopfacturen: van verzoek tot betaling.

2. Waarom komen we met deze oplossing?

Bij SAP Concur luisteren we altijd naar onze klanten en bekijken we voortdurend waaraan behoefte is. Daarom groeien onze oplossingen mee met de voortdurend veranderende behoeften van onze klanten. Op die manier is ook Concur Invoice ontstaan. Omdat we door gesprekken met klanten weten dat veel organisaties - en met name organisaties actief in de financiële en zakelijke dienstverlening - worstelen met de verwerking van hun facturen voor indirecte kosten. Die zijn vaak niet vastgelegd in contracten. Bovendien zijn facturen vaak gefragmenteerd en komen ze bij verschillende medewerkers binnen. Zowel via declaraties als via de crediteurenadministratie. Met Concur Invoice bieden we een laagdrempelige oplossing voor een snelle, foutloze centrale verwerking van deze facturen. De oplossing werd al enige tijd geleden geïntroduceerd in Australië, Canada het VK en de VS. En nu is hij gelukkig ook in de Benelux beschikbaar.

3. Wat heeft Concur Invoice organisaties te bieden?

Om die vraag goed te kunnen beantwoorden, heeft de internationale organisatie van SAP Concur onderzoeksbureau IDC ingeschakeld. IDC heeft recent verschillende organisaties buiten de Benelux die al met Concur Invoice werken, naar hun ervaringen gevraagd. Dat kwalitatieve onderzoek heeft positieve resultaten opgeleverd. Gemiddeld waren de organisaties sinds de overstap naar Concur Invoice 68 procent minder tijd kwijt aan het verwerken van facturen. Bovendien ontvangt de crediteurenadministratie 45 procent minder betaalverzoeken van leveranciers en neemt het aantal facturen met betalingsachterstand af met 67 procent. Cijfers waar we stiekem best trots op zijn.

4. Hoe vult Concur Invoice het bestaande productaanbod aan?

Met de regionale productlancering van Concur Invoice omvat ons productaanbod vijf cloudoplossingen: Concur Travel, Concur Expense en Concur Invoice – ondersteund door Concur Locate en Concur Intelligence. Het grote voordeel hiervan is dat organisaties al hun facturen en boekingen via één duidelijk platform kunnen regelen, zowel mobiel als via hun vaste computer. Bijvoorbeeld: als administratief medewerkers nieuw briefpapier bestellen, wordt de factuur automatisch naar Concur Invoice gestuurd en geautomatiseerd verwerkt. Heel efficiënt.

Voor meer informatie over Concur Invoice kunt u contact opnemen met hanneke.van.leeuwen@concur.com of kijk op www.concur.nl/invoice-management